Ostoskorin sisältö0  tuotetta - Yhteensä 0.00 €

LUKKO.FI verkkokaupan sopimusehdot

Voimassa 25.07.2014 alkaen


Verkkokauppa 
Multihela Oy (Y-tunnus 2009572-1), Kiitoradantie 14, 01530 Vantaa, p. 0103229933, multihela@multihela.fi myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille

(Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa).

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen 
Tuotteet tilataan lukko.fi verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö Paytrail kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Lisäavaimet ja sarjoitetut tuotteet
Tilatessa ABUS lisäavaimia ja olemassa olevalle ABUS avaimelle sarjoitettavia tuotteita, tulee erillisenä viestinä lähettää kuva avainturvakortista. Avainturvakortin kuvalla todennetaan tilaajan tilausoikeus ja mahdollistetaan avainturvallisuuden säilyminen. avainturvakortti on luottokortin kokoinen muovinen kortti, josta selviää tilattavan avaimen ja lukituksen tiedot.
Koskee ABUS tuotteita Wavy Line (WLE), Standard (MHEB), BRAVUS (B014E) ja ABUS PLUS.
Lisäavainten, sarjoitettujen tuotteiden tms. toimitusaika saattaa mallista riippuen olla jopa 4-7 viikkoa, riippuen tuotemallista ja tilausmäärästä. Multihela Oy ei valmista lisäavaimia itse, vaan ne tehdään lisenssillä yhteistyökumppaneillamme. Osa lisäavaimista valmistetaan lisäksi Suomen ulkopuolella (Standard ja ABUS PLUS).

Maksaminen ja maksutavat

Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto
Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club
Mobiilimaksaminen: suosittu MobilePay
lukko.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 020 718 1830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Minimitilaus: Verkkokaupalla ei ole minimitilaushintaa. 
Toimituskulut: 8,00 € ja yli 80,00 €:n tilausten toimitus 0,00 €. 

Toimitusaika:  
Myytävien tuotteidemme toimitusaika riippuu täysin varastotilanteesta ja valmistajiemme tilaushetken resursseista ja tuotantokapasiteeteista.
Varastotuotteiden toimitusaika varastostamme on n. 3-10 arkipäivää tilauksen maksun vahvistuksesta.
Lopullinen toimitusaika riippuu täysin DB Schenkerin kulloisistakin kuljetusajoista. 
Tilaustuotteiden toimitusaika varastosta on n. 3-4 viikkoa maksun vahvistuksesta.
Räätälöityjen tuotteiden, kuten lisäavainten, sarjoitettujen tuotteiden tms. toimitusaika saattaa mallista riippuen olla jopa 4-7 viikkoa, riippuen tuotemallista ja tilausmäärästä. 
Toimitamme tuotelähetyksen vasta sitten, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat lähetettävissä samanaikaisesti. 
lukko.fi ei erikseen vahvista tarkkaa toimituspäivää, teemme kyllä parhaamme, että tuotteet kohtaavat tilaajan mahdollisimman nopeasti. 

Toimitustapa:
Tuotteet toimitetaan DB Schenkerin noutopistepakettina.
Emme käytä toimituksissamme Postin, Matkahuollon, tai muiden kuin DB Schenkerin palveluita.

Nouto: 
Erikseen voidaan sopia, että tuotteet noudetaan lukko.fi:n noutopisteestä osoitteesta Kiitoradantie 14, 01530 Vantaa. Varasto, lastausovista 7-9.

lukko.fi toimittaa tilatut tuotteet oletuksena, että vastaanottaja on kuluttaja. Mikäli toimitettava tuotelähetys sisältää myyntieriä, joiden sisältämät tuotteet ovat yksittäispakattuja, saattaa lukko.fi pakata ja toimittaa lähetyksen tilaa ja lähetysmateriaalia säästäen, siten että yksittäispakatut tuotteet otetaan pois niiden alkuperäisestä myyntieräpakkauksestaan. Lähetyksissä toimitetaan kuitenkin aina vähintään yksi (1kpl) alkuperäinen tuotepaketti, josta selviää valmistajan tuoteselosteet yms. tuotetiedot.

lukko.fi ei automaattisesti vahvista toimitusaikoja.

Arvonlisävero: Tuotteidemme hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %

Takuu: Tuotteilla kuluttajansuojalain mukainen takuu.

lukko.fi ei aina erikseen laita lähetykseen lähetettä tai laskua. Tallenna tai tulosta tilaamisen yhteydessä saamasi tilausvahvistus, lähete, tai lasku, se toimii takuutodistuksena.


Toimitus 
Käytämme toimituksessa ainoastaan DB Schenkerin noutopistepakettipalveluita.
Noutopisteet voivat olla lähimmät R-Kioskit, K-Marketit, tai muut yritykset mikäli em. yrityksiä ei paikkakunnalta löydy.
Tilauksen lähtöpäivänä asiakkaalle lähetetään DB Schenkerin kuljetustilausvahvistus, joka sisältää mm. linkin toimituksen seurantaan, sekä erillisessä PDF liitetiedostossa Noutopistelähetyksen kollilaput, joista ilmenee tilauksen noudon Noutopiste.
Kollilapun tiedoin mahdollinen tuotepalautus on myös jouhevampaa.
Noutopisteestä lähetetään tekstiviesti (SMS), kun paketti on noudettavissa. 
Lähin noutopisteesi määräytyy sen mukaan, mikä on lähin DB Schenkerin kanssa sopimuksen solminut kauppias.
Noutopiste ei välttämättä siis ole se samalla kylällä oleva K-Market, tai R-kioski jos he eivät ole tehneet noutopistesopimusta.


Mikäli epäilet, että paikkakuntasi palveluvalikoima saattaa olla vajavainen, voit käydä tarkastamassa noutopisteet ennakkoon täältä:

https://myschenker.fi/noutopistehaku/ 

Ilmoitathan meille, mikäli noutopiste eroaa selvästi postinumerostanne, voit myös ilmoittaa meille sen noutopisteen, josta haluat tuotteet noutaa.
Kokemuksemme mukaan noutopisteiden katvealueita löytyy enemmän Pohjois-Suomesta, aivan rannikolta hieman syrjemmästä, saaristosta ja Itä-Suomen syrjäseuduilta. 

Toimituksen seuranta 
Voit seurata lähetyksen etenemistä DB Schenkeriltä vastaanottamasi sähköpostin sisältämän linkin tai seurantatunnuksen avulla, syöttämällä seurantatunnuksen sille varattuun hakukenttään osoitteessa:

http://ng.myschenker.fi/npseuranta/tracking.aspx?id

Peruutusoikeus ja palautusehdot 
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen multihela@multihela.fi, tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. 
Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa.

Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen.
Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.
Jos tilaamasi tuote ei ollutkaan sopiva, voit palauttaa sen pakattuna joko DB Schenkerin noutopisteeseen, tai Postin toimipisteeseen.

DB Schenkerin sähköpostitse lähettämän kuljetustilausvahvistuksen liitteenä ollut Noutopistelähetyksen kollilappu (PDF), tai paketissa ollut kollitarra tulee ottaa mukaan, tai tallentaa esim. mobiililaitteeseen, koska se nopeuttaa palautuksen käsittelyä.


Asiakaspalautuksiin käytettävä DB Schenkerin asiakasnumero:
00467520 / Multihela Oy

Asiakaspalautuksiin käytettävä Postin asiakasnumero:
427335 / Multihela Oy


Palautettu tuote otetaan meillä vastaan, jonka jälkeen teemme tilauksesta ehtojen mukaisen maksunpalautuksen Paytrailin kautta. 

Mikäli tilaus palautetaan DB Schenkerillä tai Postitse, vähennämme palautuksesta toimituskuluina 10,00 €. Muissa tapauksissa asiakas vastaa täysimääräisesti itse palautuskustannuksista.
Asiakkaan palauttaessa tuotteen omalla kustannuksellaan, tulee toimitustapa valita niin, että palautus toimitetaan suoraan Multihela Oy:n / lukko.fi:n toimipisteeseen. Mikäli asiakaspalautus joudutaan noutamaan erikseen noutopisteestä, vähennetään maksunpalautuksesta toimituskuluina 10,00 €.
Mikäli asiakaspalautus toimitetaan asiakkaan kustannuksella suoraan Multihela Oy:n / lukko.fi:n toimipisteeseen, ei maksunpalautuksesta vähennetä 10,00 € toimituskulujen osuutta.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin, niin laitetaan asia kuntoon.


Palautusosoite: 
Multihela Oy / lukko.fi
Kiitoradantie 14
01530 Vantaa

Asiakaspalautuksiin käytettävä DB Schenkerin asiakasnumero:
00467520 / Multihela Oy

Asiakaspalautuksiin käytettävä Postin asiakasnumero:
427335 / Multihela Oy


DB Schenkerin noutpisteeseen toimitettavan asiakaspalautuksen voi merkata esimerkiksi seuraavasti:
”ASIAKASPALAUTUS
Multihela Oy / www.lukko.fi
Sopimusnro. 00467520
Etunimi Sukunimi
Tilausnumero: xxxxxxxx
Syy: xxxxxxxxxxx"
Postin toimipisteeseen toimitettavan asiakaspalautuksen voi merkata esimerkiksi seuraavasti:
”ASIAKASPALAUTUS
Multihela Oy / www.lukko.fi
Sopimusnro. 427335
Etunimi Sukunimi
Tilausnumero: xxxxxxxx
Syy: xxxxxxxxxxx"

Poikkeukset peruutusoikeuteen 
Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta, eikä asiakkaan mittojen tai toiveiden mukaan räätälöityjä tuotteita (KSL 6:16 § mittatilaustuote).
Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu.

Väärin tilatun tuotteen vaihto 
Mikäli olet tilannut esim. saranasta tai lukkorungosta väärän kätisyyden, tai muuten vääränlaisen tuotteen, voit tuotteen käydä vaihtamassa suoraan varastollamme. 
Muussa tapauksessa tuote tulee palauttaa meille palautusehtojemme mukaisesti. Teemme tilauksesta tuotehyvityksen, jossa toimituskuluja ei korvata. Korvaava tuote tulee tilata uudestaan verkkokaupastamme.

Lunastamaton paketti 
Lunastamatta tai noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta tai noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, vähennämme mahdollisesta hyvityksestä 10,00 € toimituskulun.
Noutamatta jätetyn ja takaisin palautetun tilauksen arvosta jäljelle jäävä osuus palautetaan tilaajalle PayTrail maksupalvelun kautta.

Asiakkaille erikseen räätälöityjä tuotteita ei hyvitetä asiakkaalle.

Noutamaton paketti 
Lähetämme lähetetyistä toimituksista aina DB Schenkerin seurantanumeron sähköpostitse.
Lisäksi DB Schenkerin noutopisteyhteistyökumppani informoi toimitusajoista tekstiviestitse. Asiakkaan tulee itse pitää huolta siitä, että toimitettu paketti tulee noudettua annettujen ohjeiden mukaisesti ajallaan ilmoitetusta noutopisteestä.
Mikäli pakettia ei noudeta ilmoitetusta noutopisteestä ohjeistuksen mukaisesti, se palautetaan lähettäjälle. Emme DB Schenkeriltä vastaanottamaamme palautusta automaattisesti lähetä uudestaan asiakkaillemme, vaan noutamatta jätetyn ja takaisin palautetun tilauksen arvosta vähennetään toimituskulujen osuus 10,00 € ja jäljelle jäävä osuus palautetaan tilaajalle Paytrail maksupalvelun kautta.

Asiakkaille erikseen räätälöityjä tuotteita ei hyvitetä asiakkaalle.

Ongelmatilanteet 
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio DB Schenkerille.